Zoek jij dringend nieuwe medewerkers?

Ontdek hier een aanpak die wel werkt!
Lees verder

Nieuwe medewerkers binnenhalen met employer branding

Maak je bedrijf aantrekkelijk in de ogen van nieuwe medewerkers.
 Krijg meer reacties op jouw vacatures.
Zorg dat de huidige medewerkers blijven.

Het employer branding side-effect

De huidige medewerkers vinden jouw bedrijf aantrekkelijker dan het bedrijf van de concurrent. Omdat je ze betrekt en serieus werk maakt van versterking. Daardoor blijven ze je trouw. Hierdoor helpen ze ook klanten beter waardoor de klantbeleving verbetert. Dit zorgt voor mond tot mond reclame en nieuwe klanten.

Stappenplan:

Resultaat behalen met employer branding

Onlangs hielpen wij een loodgietersbedrijf met het werven van nieuwe medewerkers.

Stap 1: Strategie

Vooraf stellen we de visie en de missie vast. Samen met de teams bepalen wij vervolgens de doelstellingen en de strategie. Dit zorgt voor draagvlak. De teams staan achter hun de doelstelling en strategie. Ze zijn betrokken en voelen zich verantwoordelijk. De teams zijn nu ook bereid om een actieve rol te vervullen bij het werven van nieuwe collega’s.

De bedrijfsfilm

Stap 2: Design

We vertalen de missie, visie en doelstelling naar een brand. Dit maakt het bedrijf herkenbaar en spreekt nieuwe medewerkers aan. De brand wordt zichtbaar dankzij een “werken bij” pagina inclusief foto’s en video’s.

(bekijk hier de werken bij pagina van het loodgietersbedrijf).

De website bevat een authentieke bedrijfsfilm dat inspeelt op het gevoel.
De video’s van de medewerkers zorgt voor herkenning en nodigt uit.

Stap 3: Marketing

De website, teksten, foto’s en video’s maken allemaal onderdeel uit van een online campagne. Nieuwe medewerkers worden bereikt op social media met betaalde advertenties. Vervolgens worden zij gestuurd naar de “werken bij” pagina waar ze reageren op de vacature.

De campagnes worden voortdurend gemonitord en aangepast.

Workshops video impressie

Stap 4: Medewerkers inspireren

Nieuwe medewerkers werven is een uitdaging. Door je medewerkers en managers gemotiveerd te houden voorkom je dat je kostbare medewerkers verliest. Met trainingen en ontwikkeltrajecten bewaken we de mindset van jouw mensen. Hierdoor voelen zij zich gewaardeerd en gehoord. De trainingen, workshops en ontwikkel programma’s worden op maat gemaakt naar de behoefte op dat moment.

“Wij hebben als team veel energie gekregen en inspiratie opgedaan om de klant nog beter te kunnen bedienen!”

Marcel van Raad, directeur Loodgietersbedrijf Stijnen

Wil jij met employer branding nieuwe medewerkers werven?

1 Stuur nu een email via het formulier.
2 Wij nemen contact met je op.
3 Tijdens een persoonlijke kennismaking bespreken we de mogelijkheden.

Bel: 070–2212151
Mail: info@paradigmo.nl

3 + 4 =

Een afspraak is vrijblijvend en verplicht je tot niks

Geef uw email adres waar ik 1x per 2 weken mijn inspiratie voor het ontwikkelen van uw organisatie naar toe kan sturen:

Gegarandeerde waardevolle inspiratie!

U ontvangt nu iedere twee weken waardevolle inspiratie.

Geef uw email adres waar ik 1x per 2 weken mijn inspiratie voor het ontwikkelen van uw organisatie naar toe kan sturen:

Gegarandeerde waardevolle inspiratie!

U ontvangt nu iedere twee weken waardevolle inspiratie.