Digitalisering Groei Programma
De wereld ligt binnen handbereik, vanaf onze telefoon kunnen we tegenwoordig bijna alles kopen en regelen. Als je er niet op anticipeert dan raak je steeds meer "out-of-control". Nieuwkomers nemen het van je over, medewerkers vertrekken en het wordt steeds lastiger nieuwe medewerkers aan te trekken.
In drie stappen samen werken aan de digitale toekomst van jouw bedrijf
Om de controle te behouden moet de klant centraal staan
Jouw klant wil toegang tot jouw dienstverlening vanaf zijn telefoon. In het DigitaliseringsGroei Plan staat daarom de klant en zijn beleving van de dienstverlening altijd centraal. Vanaf het allereerste contactmoment als de klant nog zoekende is tot en met de tevreden klant die jouw bedrijf actief aanbeveelt bij anderen. We bekijken deze klantreis vanuit vier invalshoeken: aanbod, sales, marketing en medewerkers. Dat zijn de vier onderdelen die binnen jouw bedrijf verantwoordelijk zijn voor de klantreis.
Aanbod
Welke mogelijkheden zitten in jouw producten en diensten om die digitaal aan te bieden of te ondersteunen. Soms is dat overduidelijk in andere gevallen heeft dat wat meer creativiteit nodig.
Sales
Je haalt meer uit je verkoopactiviteiten door middel van bijvoorbeeld een CRM waarmee je je klantrelaties beter kan bedienen. En door gestructureerd klantgegevens te gaan verzamelen ontstaan er vaak weer geheel nieuwe mogelijkheden om de dienstverlening te verrijken.
Marketing
Digitalisering creëert nieuwe kansen en mogelijkheden voor effectievere en efficiëntere marketing. Uiteraard is online marketing een belangrijke pijler voor het vinden van nieuwe klanten. Maar ook bestaande klanten willen graag op de hoogte worden gehouden via online kanalen.
Medewerkers
Digitalisering maakt jouw bedrijf aantrekkelijker om voor te werken en hun input is cruciaal voor het succes. Het is daarom belangrijk om je medewerkers mee te nemen in het uitvoeren van het project. Niet in de laatste plaats omdat je medewerkers veel contact hebben met klanten en daarom een belangrijke bron van informatie zijn.