Brand design

Het ontwerp van jouw merk is meer dan alleen een logo. Het gaat om het vormgeven van een merk. Als een merk gekoppeld wordt door middel van een verhaal aan emotie wordt sterker. Sterke merken onderscheiden zich door het verhaal wat het merk verteld.

De 60 minuten digitaliserings brainstorm

Daag ons uit en vertel ons jouw business uitdagingen.

Wij zetten onze business brainpower in.

Een betekenisvolle sessie van een uur. Een sessie die jouw tijd meer dan waard is.

Ongeacht of wij nu een goede match zijn voor een lange termijn relatie.

Zet je stap naar slimme oplossingen

Het uitgangspunt voor jouw merk

Het brand design is het uitgangspunt voor jouw merk. Hierin staat verwoord wat het merk wil vertellen en hoe het merk moet worden gevormd en hoe het wordt vormgegeven. Het brand design bestaat uit twee hoofdonderdelen:
  • De mentale merkidentiteit
  • De visuele merkidentiteit

Om een merk authentiek te maken ga je eerste aan de slag met jouw merk en ga je daarna opzoek naar de doelgroep die bij jouw merk past.

De mentale merkidentiteit

De mentale merkidentiteit is het hart van het brand design. Dit is wat de ondernemer of onderneming voor ogen heeft. Het is waarom jouw bedrijf relevant is. Jouw bedrijf is wellicht fysiek. Tastbaar. Maar jouw merk bestaat alleen maar in de hoofden van mensen. Met een goed brand design wil optimaal invloed hebben op het beeld dat jouw doelgroep, klanten, medewerkers en financiers heeft van jouw bedrijf. 

Visuele merkidentiteit

De visuele merkidentiteit gaat over de manier waarop je met de buitenwereld communiceert. Je huisstijl en logo. Hierbij gaat het om kleurgebruik, lettertype's, fotografie, beelden en iconen. Met alles communiceer jij met de buitenwereld en dat moet passen bij het beeld en het verhaal dat je neer wil zetten met de mentale merkidentiteit. 

Wat wij doen