Brand design
Het ontwerp van jouw merk is meer dan alleen een logo. Het gaat om het vormgeven van een merk. Als een merk gekoppeld wordt door middel van een verhaal aan emotie wordt sterker. Sterke merken onderscheiden zich door het verhaal wat het merk verteld.
Het uitgangspunt voor jouw merk
- De mentale merkidentiteit
- De visuele merkidentiteit
De mentale merkidentiteit
De mentale merkidentiteit is het hart van het brand design. Dit is wat de ondernemer of onderneming voor ogen heeft. Het is waarom jouw bedrijf relevant is. Jouw bedrijf is wellicht fysiek. Tastbaar. Maar jouw merk bestaat alleen maar in de hoofden van mensen. Met een goed brand design wil optimaal invloed hebben op het beeld dat jouw doelgroep, klanten, medewerkers en financiers heeft van jouw bedrijf.
Visuele merkidentiteit
De visuele merkidentiteit gaat over de manier waarop je met de buitenwereld communiceert. Je huisstijl en logo. Hierbij gaat het om kleurgebruik, lettertype's, fotografie, beelden en iconen. Met alles communiceer jij met de buitenwereld en dat moet passen bij het beeld en het verhaal dat je neer wil zetten met de mentale merkidentiteit.