Goede merkbeleving valt of staat met goede branding. Hoe je website in elkaar zit, hoe leesbaar je teksten zijn, hoe consequent je social media berichten zijn, en hoe consistent je huisstijl is. Het draagt allemaal bij aan hoe sterk je merk is en bovenal hoe je merk bij je klanten overkomt.
Veel werkgevers hebben een transactionele relatie met hun medewerkers. De medewerkers leveren een prestatie en daarvoor inruil ontvangen zij een tegenprestatie in de vorm van salaris, secundaire arbeidsvoorwaarden, opleidingen, doorgroeimogelijkheden en promoties.
Het gaat goed met je onderneming. Er is groei en er zijn plannen die nog veel meer groei op zullen gaan leveren. Maar is je personeel ook al zo ver? Je hebt ze nodig om verder te groeien. Er is altijd een groep medewerkers voor wie het niet snel genoeg kan gaan.
Door het optimaal inzetten van je werkgeversmerk zet je je bedrijf niet alleen sterker op de markt, je vergroot er ook de betrokkenheid bij je werknemers mee. Met contentmarketing creëer je relevante en pakkende content die aansluit bij de behoefte van je doelgroep.
“Zoals men ijzer scherpt met ijzer, zo scherpt een mens zijn medemens”, luidt een spreuk. En zo werkt het zeker ook binnen een team. De verschillen, kleine allergieën en botsingen onderling kunnen juist zorgen voor een sterkere samenwerking. Het houdt elkaar scherp.
Door nieuwe werknemers goed in te werken, zullen ze sneller aarden, succesvoller productiever zijn. Bovendien zorg je ervoor dat ze graag voor je willen blijven werken. Maar hoe help je je medewerkers nou te onboarden?
Je bent als werkgever betrokken bij je personeel. Je wilt dat je werknemers succesvol, actief en productief zijn. Zowel omdat dit bijdraagt aan het succes van het bedrijf, als voor hun eigen welbevinden. Gezond en fit zijn zijn daar onderdeel van, ook op de werkplek.
De economie draait alweer een paar jaar goed. De koopkracht is toegenomen, en ook het aantal nieuwe bedrijven. Bestaande bedrijven kregen weer meer ruimte en financiële middelen om nieuw personeel aan te nemen.
Als werkgever hecht je waarde aan je werknemers. Je hebt ze aangenomen met het idee dat ze jaren bij het bedrijf zullen blijven. Toch kan het zo zijn dat medewerkers na een paar jaar al weer weggaan. Zeker nu er krapte op de arbeidsmarkt is en de banen voor het oprapen lijken te liggen.
Als werkgever of manager krijg je er vroeg of laat mee te maken: een medewerker vertrekt en neemt afscheid van het bedrijf. Soms was het te verwachten, zoals bij een pensioen of wanneer een medewerker een tijd geleden verhuisd is en de afstand woon-werk op begint te breken.