Een serieus managementprobleem

We hebben een serieus managementprobleem in Nederland, een probleem dat de groei en ontwikkeling van bedrijven in de weg kan staan. We willen graag plattere organisaties met minder management en met de crisis als katalysator zijn er al heel wat managementlagen...

read more

De hygiëne-factor van je communicatie

In 1959 beweerde psycholoog Frederick Herzberg dat er twee sets factoren zijn die onze mate van werktevredenheid beïnvloeden - hygiëne-factoren en drijfveren. Een 'hygiëne-factor' veroorzaakt ontevredenheid. Maar bij het wegnemen van een hygiëne-factor stopt alleen...

read more

Kalkoen wat eten we met kerst

Ik hoorde deze uitspraak laatst weer ergens en dat deed mij denken dat ik deze uitspraak in het verleden ook vaak gebruikte. Bijvoorbeeld als we in een MT vergadering een verandering bespraken die we wilden doorvoeren. Mooi excuus om medewerkers niet te betrekken....

read more

Geen communicatie zonder follow-up

Andy Bounds is binnen de Crestcom Faculteit een van de experts op het gebied van communicatie. Andy heeft meerdere boeken geschreven over dit onderwerp en is ook sales manager van het jaar geweest in Groot-Brittannië. Onderstaand eeen aantal tips van hem voor het...

read more

De weg kwijt?

Organisaties (mensen) zijn ongeduldig en vaak op korte termijn handelen gericht. Er is veel tijd om werk opnieuw te doen en weinig tijd om het proces  te overdenken. We weten wat we willen bereiken maar het handelen nu lijkt daar niet op gericht. Voorbeeld, onze...

read more

Klantbeleving verbeteren, winst verhogen

Jack Mackey is binnen de Crestcom Faculteit een van de experts op het gebied van klantenservice, klanttevredenheid en klantloyaliteit. Naast zijn werkzaamheden bij Crestcom werkt Jack bij SMG, een bedrijf dat wereldwijd detailhandel, restaurants en supermarkten helpt...

read more

Ontwikkel jezelf

De vakantieperiode is ten einde, we gaan weer aan het werk! Het volgende stukje is van Andy Bounds, één van onze faculteitsleden. Het gaat over het blijvend veranderen en verbeteren van communicatie. Als u uw communicatie blijvend wilt verbeteren, dient u het volgende...

read more

Geef uw email adres waar ik 1x per 2 weken mijn inspiratie voor het ontwikkelen van uw organisatie naar toe kan sturen:

Gegarandeerde waardevolle inspiratie!

U ontvangt nu iedere twee weken waardevolle inspiratie.

Geef uw email adres waar ik 1x per 2 weken mijn inspiratie voor het ontwikkelen van uw organisatie naar toe kan sturen:

Gegarandeerde waardevolle inspiratie!

U ontvangt nu iedere twee weken waardevolle inspiratie.