Aan je klantbeleving werken doe je in de achtertuin

Ik kwam laatst bij een bedrijf in Rotterdam voor een presentatie over customer experience, oftewel klantbeleving. Wat mij direct opviel was de parkeerplek voor de directie vlak voor de deur. Ik moest meteen terugdenken aan mijn allereerste klantgerichtheidstraining,...

read more

Wat hebben Idols-deelnemers gemeen met ondernemers?

“Natuurlijk bied ik excellente klantenservice”, zei de ondernemer op wiens offerte ik meer dan drie weken had moeten wachten. Ik was niet overtuigd maar de ondernemer was er absoluut zeker van dat hij het goed deed. Ik heb veel ondernemers gesproken de laatste jaren...

read more

De reden waarom klanten overstappen

Ik ben weer eens overgestapt van telecomprovider. Als telecom bedrijven namelijk ergens goed in zijn dan is het wel verwachtingsmanagement. Je hebt totaal geen verwachtingen van ze en daar voldoen ze over het algemeen aan. Het zijn molochen die het woord Cashcow uit...

read more

Heldere communicatie spaart tijd, en levert resultaten!!

Vaak denk je dat je een helder verzoek hebt gecommuniceerd aan jouw MT leden en vervolgens kom je er achter dat het uiteindelijke resultaat niet voldoet aan je verwachting. Sommige mensen wijten dit aan de zgn. ‘vloek van kennis’. Voor jou was het volkomen logisch,...

read more

Een serieus managementprobleem

We hebben een serieus managementprobleem in Nederland, een probleem dat de groei en ontwikkeling van bedrijven in de weg kan staan. We willen graag plattere organisaties met minder management en met de crisis als katalysator zijn er al heel wat managementlagen...

read more

De hygiëne-factor van je communicatie

In 1959 beweerde psycholoog Frederick Herzberg dat er twee sets factoren zijn die onze mate van werktevredenheid beïnvloeden - hygiëne-factoren en drijfveren. Een 'hygiëne-factor' veroorzaakt ontevredenheid. Maar bij het wegnemen van een hygiëne-factor stopt alleen...

read more

Kalkoen wat eten we met kerst

Ik hoorde deze uitspraak laatst weer ergens en dat deed mij denken dat ik deze uitspraak in het verleden ook vaak gebruikte. Bijvoorbeeld als we in een MT vergadering een verandering bespraken die we wilden doorvoeren. Mooi excuus om medewerkers niet te betrekken....

read more

Geef uw email adres waar ik 1x per 2 weken mijn inspiratie voor het ontwikkelen van uw organisatie naar toe kan sturen:

Gegarandeerde waardevolle inspiratie!

U ontvangt nu iedere twee weken waardevolle inspiratie.

Geef uw email adres waar ik 1x per 2 weken mijn inspiratie voor het ontwikkelen van uw organisatie naar toe kan sturen:

Gegarandeerde waardevolle inspiratie!

U ontvangt nu iedere twee weken waardevolle inspiratie.