Paradigmo

5 zaken die ondernemers onnodig tijd kosten en totaal niks opleveren

Je gaat vaak laat naar huis. Neemt steeds regelmatiger werk mee naar huis. De vakantie moet ook telkens worden uitgesteld. Een goed draaiende business neemt veel tijd in beslag. Iedere keer weer denk je nog even dit en dan heb ik tijd om een aantal zaken goed te gaan regelen. Maar er komt altijd wel weer wat tussen door. Zo langzamerhand begin je het gevoel kwijt te raken dat alles onder controle hebt. Hieronder vijftal zaken waar jij waarschijnlijk onnodig veel tijd in steekt. Waarvan jij denkt dat ze erbij horen.


Vragen van medewerkers

Regelmatig staan ze aan je bureau of wordt je gebeld door je medewerkers. Ze hebben informatie nodig om verder te kunnen. Wat hebben we afgesproken met die klant? Kan ik dit zo doen? 

 

Dat is nu eenmaal zo zal je denken. Medewerkers hebben vragen en moeten zo snel mogelijk weer aan het werk. Dat klopt, de vraag is echter: waarom hebben ze zoveel vragen? Waarom kunnen ze niet zelf de beslissing nemen? Het antwoord daarop is eigenlijk vrij simpel: omdat de kennis in jouw hoofd zit of in jouw mailbox en daardoor niet toegankelijk voor iedereen.


Wat is de oplossing?

Herkenbaar? De impact van deze signalen zijn ongemerkt groot. Dit zijn daarom signalen dat jouw bedrijf wellicht toe is aan een volgende stap. Met een CRM (Customer Relationship Management systeem) oplossing kan je veel van deze problemen oplossen. 

Een CRM heeft daarbij vele voordelen zoals:

  • Betere lead opvolging waardoor het salesproces efficienter en effectiever wordt
  • Centrale vastlegging van klantgegevens die voor iedereeen toegankelijk zijn 
  • Betere klantbeleving waardoor klanttevredenheid stijgt.

Misschien klinkt een CRM te zwaar voor jouw bedrijf.  Maar een CRM heeft voor vele bedrijven toegevoegde waarde. Ongeacht de omvang. 

Plan een vrijblijvende persoonlijke demo in om een beter beeld te krijgen. Wij kunnen je tijdens de demo ook goed adviseren over of een CRM voor jouw bedrijf de juiste oplossing is. En hoe je zo snel mogelijk meerwaarde kan halen uit een CRM.

De veeleisende klant

Veeleisende klanten bellen of mailen jou regelmatig. Ze willen meer weten. Wat is de status van de opdracht? Waarom werkt het niet zoals verwacht? Hoe zit het met de factuur? Hoe zit het met de levering? 

        

Nu zul je wellicht denken dat Klanten tevreden houden geen tijd verspilling is. Inderdaad een tevreden klant is heel veel waard. De vraag is echter: Hoe gaan we voorkomen dat de veeleisende klant vragen gaat stellen? Het antwoord daarop is in principe vrij eenvoudig: door pro-actiever te worden.


Je belangrijkste informatiebronnen zijn je mailbox en whats-app

E-mail en whats app zijn ideale toepassingen. Het communiceert lekker snel. Alles ligt vast en is ook weer terug te vinden. Voordat je het weet puilt je mailbox echter uit en zijn de belangrijke berichtjes uit het zicht verdwenen. 

 

Je gaat hierdoor zaken vergeten mist verkoopkansen. Maar belangrijker nog, iets terugvinden in je mailbox is minder makkelijk dan het lijkt. Hoe voorkom je dit? Het antwoord is hier ook weer vrij eenvoudig: zorg dat je de informatie in een gestructureerd systeem vastlegt.


Wat is de oplossing?

Herkenbaar? De impact van deze signalen zijn ongemerkt groot. Dit zijn signalen dat jouw bedrijf wellicht toe is aan een volgende stap. Met een CRM (Customer Relationship Management systeem) oplossing kan je veel van deze problemen oplossen. 

Een CRM heeft daarbij vele voordelen zoals:

  • Betere lead opvolging waardoor het salesproces efficienter en effectiever wordt
  • Centrale vastlegging van klantgegevens die voor iedereeen toegankelijk zijn 
  • Betere klantbeleving waardoor klanttevredenheid stijgt.

Misschien klinkt een CRM te zwaar voor jouw bedrijf.  Maar een CRM heeft voor vele bedrijven toegevoegde waarde. Ongeacht de omvang. 

Plan een vrijblijvende persoonlijke demo in om een beter beeld te krijgen. Wij kunnen je tijdens de demo ook goed adviseren over of een CRM voor jouw bedrijf de juiste oplossing is. En hoe je zo snel mogelijk meerwaarde kan halen uit een CRM.

Inzicht krijgen hoe je ervoor staat

Als ondernemer wil je graag weten hoe het ervoor staat. Vaak na drukke periode. De pijplijn moet  echter wel gevuld blijven.  Dus welke verkoopkansen zijn er? Welke klanten zijn in welke fase van besluitvorming? 

 

Het is lastig om dat overzicht te krijgen maar nog veel lastiger om dat overzicht te behouden. Je houdt  wellicht het een en ander ineen spreadsheet bij. Maar het bijhouden daarvan schiet er vaak bij in.


Je zoekt oplossingen om je tijd beter te managen

Tijd is kostbaar en je bent altijd op zoek naar een manier om je tijd te managen. Je maakt to-do listen, probeert je agenda te blokken, je bent al meerdere keren begonnen met het opzetten van een (digitaal) archief, je gebruikt 'slimme' apps die je gaan helpen. Maar het lukt niet om het vol te houden. Je goede voornemens verwateren.


Ook hier gaat kostbare tijd mee verloren. Omdat het systeem alleen voor jou werkt. Anderen profiteren daar niet van. Je probeert je eigen tijd te optimaliseren. Maar het gaat uiteindelijk niet alleen om jouw tijd. Het gaat om tijd van alle medewerkers.

Wat is de oplossing?

Herkenbaar? De impact van deze signalen zijn ongemerkt groot. Dit zijn signalen dat jouw bedrijf wellicht toe is aan een volgende stap. Met een CRM (Customer Relationship Management systeem) oplossing kan je veel van deze problemen oplossen. 

Een CRM heeft daarbij vele voordelen zoals:

  • Betere lead opvolging waardoor het salesproces efficienter en effectiever wordt
  • Centrale vastlegging van klantgegevens die voor iedereeen toegankelijk zijn 
  • Betere klantbeleving waardoor klanttevredenheid stijgt.

Misschien klinkt een CRM te zwaar voor jouw bedrijf.  Maar een CRM heeft voor vele bedrijven toegevoegde waarde. Ongeacht de omvang. 

Plan een vrijblijvende persoonlijke demo in om een beter beeld te krijgen. Wij kunnen je tijdens de demo ook goed adviseren over of een CRM voor jouw bedrijf de juiste oplossing is. En hoe je zo snel mogelijk meerwaarde kan halen uit een CRM.