5 zaken die ondernemers onnodig tijd kosten en totaal niks opleveren
5 zaken die ondernemers onnodig tijd kosten en totaal niks opleveren
Je gaat vaak laat naar huis. Neemt steeds regelmatiger werk mee naar huis. De vakantie moet ook telkens worden uitgesteld. Een goed draaiende business neemt veel tijd in beslag. Iedere keer weer denk je nog even dit en dan heb ik tijd om een aantal zaken goed te gaan regelen. Maar er komt altijd wel weer wat tussen door. Zo langzamerhand begin je het gevoel kwijt te raken dat alles onder controle hebt. Hieronder vijftal zaken waar jij waarschijnlijk onnodig veel tijd in steekt. Waarvan jij denkt dat ze erbij horen.
Je gaat vaak laat naar huis. Neemt steeds regelmatiger werk mee naar huis. De vakantie moet ook telkens worden uitgesteld. Een goed draaiende business neemt veel tijd in beslag. Iedere keer weer denk je nog even dit en dan heb ik tijd om een aantal zaken goed te gaan regelen. Maar er komt altijd wel weer wat tussen door. Zo langzamerhand begin je het gevoel kwijt te raken dat alles onder controle hebt. Hieronder vijftal zaken waar jij waarschijnlijk onnodig veel tijd in steekt. Waarvan jij denkt dat ze erbij horen.
De veeleisende klant
Veeleisende klanten bellen of mailen jou regelmatig. Ze willen meer weten. Wat is de status van de opdracht? Waarom werkt het niet zoals verwacht? Hoe zit het met de factuur? Hoe zit het met de levering?
Nu zul je wellicht denken dat Klanten tevreden houden geen tijd verspilling is. Inderdaad een tevreden klant is heel veel waard. De vraag is echter: Hoe gaan we voorkomen dat de veeleisende klant vragen gaat stellen? Het antwoord daarop is in principe vrij eenvoudig: door pro-actiever te worden.
Veeleisende klanten bellen of mailen jou regelmatig. Ze willen meer weten. Wat is de status van de opdracht? Waarom werkt het niet zoals verwacht? Hoe zit het met de factuur? Hoe zit het met de levering?
Nu zul je wellicht denken dat Klanten tevreden houden geen tijd verspilling is. Inderdaad een tevreden klant is heel veel waard. De vraag is echter: Hoe gaan we voorkomen dat de veeleisende klant vragen gaat stellen? Het antwoord daarop is in principe vrij eenvoudig: door pro-actiever te worden.