Voor jouw MKB-bedrijf zoek je mensen die capabel zijn maar die ook goed bij het bedrijf passen. Medewerkers waar je tijd in wil steken, de employee journey mee aan wil gaan. Goed werven is een belangrijk onderdeel van de employee journey, maar je bedrijf goed profileren ook. Goed zichtbaar zijn betekent immers beter gevonden worden door potentiële nieuwe medewerkers.

Wat zijn je sterke punten?

Om te weten of een kandidaat bij het bedrijf past, wil je voor je iemand aanneemt graag weten wat zijn of haar sterke punten zijn. Een sollicitant zal die in zijn cv en motivatiebrief waarschijnlijk al naar voren gebracht hebben en in een gesprek er meer over vertellen. Maar is het voor toekomstige medewerkers ook duidelijk wat de sterke punten van jouw bedrijf zijn? Door deze zichtbaar te maken is de kans groter dat je medewerkers aantrekt die deze punten zullen ondersteunen en kunnen versterken.

Hoe maak je de sterke punten van jouw bedrijf zichtbaar?

Een belangrijke plek om te beginnen met de zichtbaarheid hiervan is op de bedrijfswebsite. Laat ze eruit springen op de “Over ons” pagina. Waar zijn jullie goed in? Waar zijn jullie nog beter in? Wat onderscheidt jouw bedrijf zich van de rest? Waar willen jullie zijn over vijf jaar? Wat maakt het werken bij jullie leuk? Maar ook door middel van het plaatsen van blogs kun je goed kenbaar maken wat de sterkte van het bedrijf is.

Maak het visueel

In deze tijd waarin door middel van foto’s en video’s veel visueel wordt gemaakt, zijn dit belangrijke tools om voor jouw bedrijf in te zetten. Door video’s met storytelling over de directeur en de cultuur van het bedrijf te maken en op de website te plaatsen krijgen deze voor werkzoekenden een gezicht. Ze zien waar het bedrijf voor staat en met wie en voor wie ze gaan werken. Social media is daarnaast een zeer geschikte plek om deze te delen.

Voorlichtingsbijeenkomsten organiseren

Een heel persoonlijke manier van zichtbaar maken naar kandidaten is door het organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten. Door middel van een presentatie laat je zien waar het bedrijf voor staat, waar het goed in is en wie het zoekt. Naderhand kan er, met een kopje koffie in de hand, kennisgemaakt worden met de potentiële nieuwe medewerkers, die zo de gelegenheid krijgen in een ongedwongen sfeer vragen te stellen en de sfeer te proeven van het bedrijf.

Hulp nodig bij het inzetten van de employee journey voor jouw bedrijf? Wij helpen je graag verder!